onsdag 25 januari 2012

Kost - Kosttillskott - Tider

Innan kvälls passet tänkte jag skriva ner lite om min vardag med kost å kosttillskott.
just nu är det så pass mycket att jag orkar tyvärr inte skriva ner precis alla men skriver ner ett urval av de viktigaste för mig samt när jag tar dom för bäst verkan.

Morgonen 05:00-06:00: Mulltivitamin, D-vitamin, C-vitamin, Protein, Kolhydrater å en protein rik frukost

Lunch 10:00-12:00: Består nästan alltid av Kött eller Kyckling med Ris, intas helst på Buffé  :)

Mellanmål 14:00-16:00: En shake med Protein å kolhydrater å en Protein bar eller mat vid behov.

Middag 17:00-19:00: Kött eller Kyckling med ris eller potatis

Kvällmål 20:00-23:00: Oftast nått lätt iform av ägg, smörgås, Protein/kolhydrat shake

Läggdags 23:00-24:00: Mulltivitamin, Zink, Magnesium, Omega 3 3000-6000 mg, Vitlöks extrakt.

Träning, infaller olika tider: innan träning Protein/kohydrater efter träning Protein/kolhydrater

Info om Protein å kolhydrater
Info om vitaminer

ibland kan de kännas som att alla kosttillskott är som både frukost och middag för sig ;)
blir en del att få i sig varje dag men som sagt, de kostar å ligga på topp.

Idag hjälpte en vän mig att börja fundera mer på att starta eget som Personlig Tränare vilket de lutar åt en hel del nu :)
får börja med hemsida å visitkort så man syns innan man fixar med kunder.

Till alla som funderar på att börja träna, GÖR DET.
Den som inte avser tid för sin egen hälsa får förr eller senare avse tid för sjukdom.

Nääää nu är de dags att ladda lite för kvälls passet med Mecki å Larsson aka bajsmannen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar