lördag 28 januari 2012

Rygg pass!

sen uppdatering ;)

körde ett riktigt bra rygg pass idag å verkligen körde slut på mig själv, hade tänkt att försöka att slå PB i skivstång rodd men valde att lägga all fokus på maximal kontakt å totalt trötta ut mina kära Lats ;)
urval av övningar i dagens pass.

Latsdrag brett grepp: 70x fail  90x13 2 sett  100x10 2 sett

Latsdrag smalt grepp: 90x12 2 sett  85x12 2 sett

Sittande rodd brett grepp: 70x fail 3 sett

Sittande rodd smalt grepp: 90x8 2 sett


Kosten idag har inte vart strikt ;) fetto dag, dock gick de inte som tänkt.
Skulle göra hemgjord pizza men båda brändes fast i ungns pappret :( så istället köpte vi pizza å inte fan vart jag mätt på en vanlig pizza, så jag hade tänkt å äta de min dotter inte orka som jag brukar göra bara de att idag välte hon ut sitt saft glas över sin pizza :( å efter d evar de bara hon som gilla den.
Så jag fick inte äta mig fet på mat idag, men nu har jag framör mig en stor skål med godis, kärleks mums, muffins med fyllning å kakor ;)

vägde mig imorse å till min lycka var de 3 siffror igen ;) morgon vikt på 100,3 Kg, känns bra men de är fortfarande en del kvar innan jag får starta diet.

Imorgon tänkte jag köra lite släpande muskel grupper.

Vill gärna dela med mig lite av känslan att förändras som jag gjort genom min träning,
redan i grundskolan var jag en knubbis å inte direkt den populära killen :) å genom åren har jag kämpat så mycket jag bara kan med att försöka dölja min övervikt å verkligen försökt vara en tuffare å mer populär kille.
När man ser gamla kort på sig själv när man tyckte att man dolde bra så kan jag bara säga att jag måste vart blind, nog fan såg man att jag var en tjockis.
När min älskade sambo vart gravid så kunde jag ju inte låta henne äta mer än mig :) å vad händer då?
när våran dotter kom så vart ju för fan inte min mage mindre :/ vad fan hade jag räknat med.

Å lik förbannat fortsatte jag att gå upp i vikt, sen en dag såg jag mig själv efter en dusch, å de var då inget som stärkte mig.
började försöka med olika typer av bluff diet´s men de hjälpte ju inte såklart.

Vi köpte en Crosstrainer som samlade damm i ca 1 år innan jag gav mig fan på att ge gärnet.
Började trampa å första gången orkade mina 116 kg hela 3 minuter :/ vilket ork man hade.
körde gärnet å ökade vart eftersom jag orkade.

1 år senare stod jag i 60 min åt gången å kunde ändå köra mer.
så en dag efter att jag hämtat Linnéa från dagis gick jag å skaffa gym kort å började träna där, å jag fastnade verkligen för muskel bygge som vissa säkert kan se idag ;)

Jag började på gymmet med en vikt på 77 kg å  9% BF vilket var ok, dock så jag väldigt sjuk ut.
å idag väger jag 100,3 kg med ca 10-12% BF vilket känns bra då jag bara är drygt 1,78 "lång"

Så ni kan säkert tänka er hur jävla mycket bättre jag mår, men tyvärr är jag långt ifrån nöjd.
Vill verkligen försöka tävla å de ska vara i -90 klassen.

Men tack vare min älskade familj å mina resultat så är min motivation å ork på MAX när det kommer till träning, å får jag inte träna på nån dag så blir jag helt seriöst deppig.
jag är en stolt tränings narkoman

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar