torsdag 16 februari 2012

Dagens Pass, Axlar

Körde axlar idag efter att jag lämnat min Prinsessa på dagis :)
gick helt ok å kände att styrkan börjar komma tillbaka så snart kanske man kan sätta lite nya PB ;)
bestämt att jag ska höja vikterna nu för alla muskel grupper å köra färre reps ett tag så jag kan få möjlighet att bryta ner muskeln ordentligt.

Ju mer du bryter ner dina muskler desto mer muskel fibrer blir det som ska "repareras" vilket i sin tur leder till ökad muskel tillväxt, kör du inte ut musklerna ordentligt så får dom inte möjligheten att bygga upp sig på nytt å då blir det lätt att hamna på en platå utan direkt utveckling.

urval av övningar:

Axelpress: 50x fail 1 sett 80x fail 1 sett  100x8-10 3 sett

Sidlyft: 10x fail 3 sett

Frontlyft: 17,5x fail


Idag fick jag även ett otroligt trevligt mail från en välkänd profil i byggar/fitness världen :) Frida Palmell .
Jag har nu chansen att gå med i ett Team :) vilket innebär att jag kan tävla å få den hjälp jag behöver så nu är det bara registrering kvar så är jag med i Teamet :) å det betyder att jag ska slita för att tävla i Luciapokalen i December nere i Göteborg :) om det går som jag hoppas med mina mål så hoppas jag att landa på ca 80-85 i tävlings form.

Så nu är min fokus ännu striktare å allt ska bli ännu skötsammare för att jag ska kunna ta mig till mina mål ;)
nu är det inte bara en tränings blogg :) nu är det en blogg om min kamp för tävling ;)

bjuder på lite skit bilder å klipp jag försökt å få till själv idag ;)













ska se om jag får i mig mer mat idag :) skulle behöva de så jag kan växa lite mer ;)

Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar