fredag 30 mars 2012

Så jävla less (bitter fittan här)

I have fought a long time now, encountered many obstacles along the way. the dream is in sight now. NOTHING will stop me from reaching my dream of a rough fit body. tomorrow I struggle forward again.

Tyvärr så har jag fått gå igenom en hel del jobbigt skit under veckan. Trodde att jag kämpat mig igenom de mesta nu men då ska självklart nästa jävla resa börja igen.
Har sedan januari åkt in å ut till akuten ett flertal gånger utan att bli tagen på allvar. De tror att jag försöker bli sjukskriven eller nått antar jag.

Men istället så har man kämpat för att sluta på akuten i måndags å blir inskriven direkt för observation.
Nu helt plötsligt när man har livsfarliga symptomer så blir man tagen på allvar istället för att lyssna på mig innan allt gick så långt.

Idag sitter jag med min högra sida bortdomnad ca 20 timmar om dygnet å extrem huvudvärk å smärtor i nacken.
Trodde inte att det skulle behöva gå så långt men tack å lov så har jag fått en helt underbar läkare som verkligen lyssnar på mig å kollar upp allt jag ber om nu.

Men tråkigt nog så är risken att jag har en allvarlig neurologisk skada i kroppen som följd att det behövt gå så långt :(

Jävligt skrämmande för mig att de först misstänkte stroke eller hjärnblödning :( å helt seriöst så är jag fortfarande orolig. Jag visar aldrig mycket utåt utan väljer att skriva av mig istället då de är lättare för mig.
Dessvärre så är risken att jag blir inskriven i helgen igen ganska övervägande då vissa symptomer blivit kraftigare :( känns för jävligt att det alltid ska drabba mig
(jag vet, finns de som har det värre. Men dom känner inte jag)
Av nån anledning så är det alltid allvarliga saker som ska drabba mig istället för att typ bryta armen eller benet så får jag nått kroniskt.

Nåväl. Jag ska se till å komma tilltra med allt å styra tillbaka till banan å börja skriva om roligare å positivare saker. I promise.

Tänkte börja kasta in lite recept ibland om de kan finnas intresse!?!

Vart inspirerad av min gode vän Linus ;)

Simma lugnt gott folk å var rädda om er. Ni lever bara en gång så se till å göra livet värt å leva.
Sluta planera hela livet å njut å ta vara på varandra istället.

Vet av erfarenhet att mycket kan skita sig i ett ögonblick, men då gäller det att resa sig igen å dubbelt så stark.

1 kommentar:

  1. Kämpa på mannen, tycker det ska bli kul å läsa din recept, kan också behöva lite annorlunda insperation. Hoppas du får reda på vad det är för skit du har.

    SvaraRadera