lördag 17 mars 2012

Tankens dag

Mycket i huvudet idag. Tankar på mycket som jag försöker få ihop.
En av sakerna är att byta karriär å yrke är inte alltid det lättaste när man jobbat inom bygg i alla år än så länge.

Många kan inte svara på mail samt en hel del anser att erfarenhet saknas, men hur i helvete ska jag få erfarenhet när jag inte ens får jobbet?!?

Krävs till och börja med att man kan få jobba så att man vart eftersom bygger på både kunskap å erfarenhet.
Sen så är det så jävla tråkigt med alla fördomar i det här sketna samhället.
Bara för att man ser ut som mig så är man tydligen kriminell å oseriös. Det är otroligt sällan folk tar sig tid å försöker se vem jag egentligen är.

Att man ska behöva ändra sin personlighet å se ut som alla normala svenssons är något jag inte fattar.
Det är 2012 å alla är olika.
Jag tänker ALDRIG ändra på den jag är bara sådär, det här är jag.

Idag är verkligen en sån dag som jag skulle vilja få ordning på allt så att det bara funkar å flyter på, men hela tiden ska det vara hinder efter hinder som ska göra allt så otroligt svårt.

Vill bara ha ett jobb där jag trivs å få göra det jag i dagens läge vill.
Trivs helt enkelt inte inom bygg längre å känner så otroligt starkt för att jobba med människor, å kunna vara med å förändra samt hjälpa till. Dock inte inom barnomsorg eller äldre vård.

Har inte kunnat träna idag då alla tankar fått mig helt ur balans vilket skulle sabba träningen istället idag :(
Skriver av mig för att försöka få bättre insikt själv även om texten är jävligt hoppande eller oförståelig.

Det finns en del inom mig som verkligen kämpar dag ut å dag in samtidigt som en annan del bara vill ge upp å återgå till de gamla som man vet att man kan även om man blir en zombie tillslut.
Vill verkligen få en "nystart" med allt så jag får tillbaka lusten å motivationen till allt.

Just nu är det familjen å träningen som håller igång mig vilket jag uppskattar massor. Men tyvärr blir ju även familjelivet lidande då jag är nedstämd över hela situationen å det är skit jobbigt.

Ska det vara så jävla svårt att få jobba med människor när man ser ut som mig så får man väl snart leva upp till de alla ska tro jämt å jävla ständigt.

Nä, ska sluta beklaga mig nu å fortsätta den dömda jakten efter en ny karriär.
Jag SKA lyckas med de jag vill, å den som står i vägen stampar jag ner å fortsätter framåt. Ska kämpa för att sluta blicka bakåt å låsa blicka framåt istället...

Peace

2 kommentarer:

  1. Det är bara att fortsätta kämpa mannen, sp kommer det att släppa med tiden. Do never give upp

    SvaraRadera
  2. Tack killen ;) får lite mycket i huvudet ibland, speciellt nu när man inte jobbat på så galet länge :/
    Never back down, Never surrender ;)

    SvaraRadera